Acțiuni ANAF: control în domeniul comerțului online, identificarea contribuabililor care țin evidențe contabile fictive

anaf

Bogdan Stan, preşedintele ANAF, într-un interviu pentru MEDIAFAX, a făcut mai multe precizări referitoare la măsurile pe care ANAF dorește să le ia în perioada următoare, în vederea creșterii gradului de colectare a taxelor la bugetul de stat.

Principalele măsuri sunt:

  • Până pe 15 aprilie 2017, se vor demara acţiuni de control în domeniul comerţului online, un domeniu sensibil în care evaziunea a ajuns la un nivel îngrijorător. Fiscul are nevoie să acceseze datele de identificare ale deţinătorilor domeniilor de internet cu extensia „.ro”. Este obligatoriu să se respecte datele cu caracter personal şi prevederile legale. Vor fi interogate doar datele cu caracter personal pentru care există suspiciuni serioase (neînregistrare, nedeclarare sau neplata obligaţiilor fiscale).
  • Se intensifică inspecțiile pentru a identifica acei contribuabili care înregistrează în contabilitate facturi aferente unor operațiuni fictive.
  • Flexibilizarea modalităților de poprire a conturilor în cazul contribuabililor care sunt executați silit, astfel încât suma blocată să nu depășească datoria către ANAF.
  • Contribuabilii vor fi informați mai mult pentru a completa la timp și corect declarațiile. Este necesară o mai mare deschidere către contribuabili, printr-o consiliere mai eficientă a acestora pentru plata la timp a taxelor și completarea corectă a declarațiilor fiscale.
  • Contribuabilii care nu-și pot plăti la timp taxele, vor fi îndrumați către o eșalonare a plății și a obligațiilor fiscale. Este o facilitate acordată de Fisc, care permite anularea penalităților de întârziere.
  • Spațiul Privat Virtual va fi extins și pentru persoanele juridice. Această decizie va stimula conformarea voluntară. De fapt, persoanele fizice, juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică pot opta să primească acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea acestui serviciu. Se are în vedere crearea unui punct de contact unic în fiecare administraţie fiscală. E foarte importantă asigurarea unui spaţiu adecvat pentru întâlniri directe. Se urmărește atingerea unui nivel la care corespondenţa dintre ANAF şi contribuabili să fie exclusiv digitalizată.
  • Prevenirea aplicării automate a sancțiunilor pentru faptele care constituie contravenții, prin întocmirea unui plan de conformare, astfel încât să fie acordat contribuabilului un termen în care va avea posibilitatea să corecteze neregulile constatate și să se conformeze dispozițiilor legale.
  • Vor fi publicate periodic liste cu firmele-fantomă, în urma unei investigări minuțioase a comportamentului lor.
  • Se va îmbunătăți procedura actuală de analiză de risc utilizată în rambursarea TVA astfel încât să fie utilizată mai eficient capacitatea de inspecție fiscală a ANAF.
  • Măsuri mai aspre la vamă pentru reducerea traficului ilicit de țigarete, în acest scop dispunându-se reoperaționalizarea echipelor mobile și a scanner-elor de frontieră.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy