Dieta săracă în grăsimi, beneficii și riscuri

nuci

Dietele sărace în grăsimi sunt diete care limitează dramatic cantitatea de grăsime pe care o persoană o persoană are voie să o consume pe tot parcursul zilei. Aceste diete, deși sunt utile pentru pierderea în greutate pe termen scurt, ar putea să nu aibă succes pe termen lung.

Dietele sărace în grăsimi ne pot ajuta să pierdem în greutate, însă o alegere sănătoasă nu se limiteze doar la aportul de grăsimi. Iată și ce spun specialiștii „Dacă înlocuiți grăsimile cu siropul de ciocolată sau băuturile zaharisite, nu veți obține o sănătate bună sau pierderea în greutate, dar dacă veți înlocui friptură de la cină cu o porție de fasole și veți folosi un oțet aromatizat în loc de ulei pentru asezonarea salatei va fi cu siguranță o strategie sănătoasă pentru scăderea în greutate.”

Deși o persoană poate pierde în greutate bazându-se pe o dieta săracă în grăsimi, aceasta nu este cea mai bună alegere. Studiile au arătat că o dietă săracă în carbohidrati ar aduce mai multe beneficii sănătății, cum ar fi o reducere semnificativă a trigliceridelor din sânge, decât o dietă care limitează consumul de grăsimi. Totuși, cel mai înțelept lucru pe care îl poate face o persoană care dorește să scape de câteva kilograme este să reducă numărul de calorii consumate într-o zi, precizează specialiștii de la Clinica Mayo.

Beneficiile unei diete săracă în grăsimi sunt foarte puține, dar s-a constat că reducerea aportul de grăsimi ar putea contribui la limitarea bufeurile din timpul menopauzei.
Cert este că experții nu recomandă acest tip de dietă și avertizează că organismul are nevoie de grăsimi, iar limitarea aportului de grăsimi ar avea consecințe grave asupra sănătății.
Pot să apară tulburări de sănătate mintală, cum ar fi depresia și un deficit de vitamina A, D, E și K. Aceste vitamine sunt liposolubile, ceea ce înseamnă că organismul le stochează în țesutul gras și ficat. Intestinele au nevoie de grăsimi alimentare pentru a absorbi în mod corespunzător substanțele nutritive. Aceste vitamine sunt, de asemenea, vitale pentru sănătatea pielii, oaselor și sistemului cardiovascular, mai amintesc specialiștii în domeniu.
Unele grăsimi sunt foarte sănătoase. De exemplu, Omega-3 din pește, semințele, nucile, uleiul de măsline extra virgin, ulei de nucă de cocos pot aduce multe beneficii sănătății.
Totuși, care este cantitatea de grăsimi necesară consumului zilnic?
Specialiștii sugerează că un adult sănătos ar trebui, în general, să limiteze aportul de grăsimi alimentare la nu mai mult de 20% -35% din totalul de calorii pe zi.
Exemplu: dacă o personă mănâncă 2.000 de calorii pe zi, 400 până la 700 din acele calorii pot proveni din grăsimi alimentare (grăsimi = 9 calorii pe gram), care reprezintă necesarul de 44-78 de grame de grăsime pe zi.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *