Firmele obligate sa aiba case de marcat cu jurnal electronic

anaf

A fost aprobată o ordonanţa de urgenţă prin care firmele vor fi obligate să utilizeze case de marcat dotate cu jurnal electronic şi conectate la o bază de date a ANAF.

Ministerul Finanţelor a anunţat încă din decembrie 2014 că pentru păstrarea istoricului de tranzacţii, firmele nu vor mai putea dota casele de marcat cu role de hârtie, ci cu un jurnal electronic, însă va fi păstrată rola de hârtie pe care va fi tipărit bonul fiscal ce va fi predat cumpărătorilor.

Ministerul a prezentat un calendar ce stabilea perioade de tranziție pentru dotarea contribuabili cu astfel de case de marcat:

-180 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru firmele care au calitatea de mari contribuabili

– 210 zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru contribuabilii mijlocii

– 390 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru micii contribuabili

Oficialii arăta că avantajul noului sistem este eliminarea costurilor cu achiziţia rolelor de hârtie şi a obligativității de depozitare a acestora pe o perioadă de 2 ani.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy