Starea presei nemțene

timp-grafic

În ultimul an presa locală a căpătat noi dimensiuni, o nouă dinamică, o nouă adresabilitate și o nouă abordare. Dacă acum câțiva ani vedeam la televizor sau citeam în presa scrisă ce se întâmplă în județ, acum avem acces la informații aproape instant datorită internetului. Mai de voie sau de nevoie, televiziunile locale și ziarele tipărite au început să își facă și ele simțită prezența în online, astfel încât presa electronică din Neamț a ajuns să reprezinte peste 90% din presa locală.
Televiziunile locale au început să aibă mai mulți telespectatori pe online decât pe cablu, ziarele tipărite au ajuns și ele în stadiul în care au mai mulți cititori pe varianta online decât pe hârtie și chiar dacă unii se încăpățânează să rămână blocați în istorie, statisticile arată că presa tradițională la Neamț are nevoie de un colac și o lumânare.
În tot acest context online, județul Neamț, ca de obicei, nu poate să se înscrie într-o notă de normalitate, ci ocupă detașat primul loc din țara în materie de presă locală pe internet cu aproximativ 25 de site-uri, unele mai bune, altele pe care cititorii intră să citească doar titlurile. În final, totuși singurii care stabilesc trendurile în topuri sunt consumatorii de informații de presă din județ. Cel mai elocvent și incontestabil clasament este cel oferit de alexa.com care cotează site-urile de la 1 la milioane. Desigur primele locuri sunt ocupate de google.com și de facebook.com, cele mai vizitate site-uri din lume, dar cum fiecare site are locul lui în această ierarhie, ne putem da seama care sunt cele mai citite publicații din Neamț. Clasamentul general arată așa:
Statistica de mai sus oferă o privire de ansamblu asupra valorii site-urilor, valoare calculată printr-un algoritm complex ce ține cont nu doar de numărul de vizitatori, ci și de numărul de pagini accesate, diversitatea surselor din care vin vizitele, timpul petrecut pe site, etc. Unul dintre cele mai importante caracteristici atunci când vorbim de presă este desigur timpul petrecut de vizitator pe site și rata de respingere care se referă la procentul de vizitatori care intră, aruncă o privire, nu găsesc nimic care să le capteze atenția și ies de pe site în maxim 30 de secunde. Această rată de respingere spune adevărul din spatele traficului oricărui site. Iată topul publicațiilor din Neamț în funcție de ratele de respingere.

Ultima caracteristică, dar nu cea din urmă, după care se orientează mai toți cei care vor reclamă pe un site și care arată adevărata importanță a unui site este timpul mediu petrecut de vizitatori în acel site. Acest timp mediu stat pe site ține de foarte multe elemente. În primul rând ține de valoarea conținutului pe care utilizatorul stă, sau nu, să îl vizioneze în amănunt. De exemplu, dacă cititorul este interesat de subiect petrece minute întregi ca să îl parcurgă, iar dacă nu contează foarte mult pentru el citește câteva cuvinte în diagonatimp-petrecut-pe-sitelă și iese de pe articol în 5-10 secunde. Un alt element de care depinde timpul petrecut în site este modul de livrare al conținutului. De exemplu, mult mai simplu este pentru un utilizator să asimileze informațiile în format video decât în format text. Și în final, foarte important este și modul de organizare al informațiilor, felul în care sunt grupate și se succed, ca și interesul pe care îl stârnește grafica (poze, simboluri, culori). Comercial vorbind, acest timp petrecut pe un site este cel care vinde efectiv reclama, pentru că una este să ai o reclamă într-un site pe care omul stă un minut și alta este să expui o reclamă într-un spațiu virtual în care vizitatorul petrece 4-5 minute. În funcție de timpul stat pe site, clasamentul este următorul :
timp-graficToate datele prezentate mai sus sunt disponibile public în alexa.com, lider mondial din industria de monitorizare a internetului.

Iosub Robert

Post-ul Starea presei nemțene apare prima dată în Ziar Piatra-Neamt.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *