Taxa de rezolvare a reclamatiei, daca esti nemultumit de produs

Începând cu luna aprilie, va intra în vigoare o directivă europeană care prevede rezolvarea litigiilor legate de achizițiile online, prin mediere.

Directiva impune tuturor statelor membre UE să implementeze o platformă online de soluţionare a litigiilor. Aceasta va funcționa ca o bază de date europeană în care se pot înscrie mediatorii. Aceștia din urmă vor trebui să soluţioneze disputele referitoare la achiziţiile online, dintre consumatori şi comercianţi sau producători.

Cumpărătorii nemulţumiţi de produsul achiziționat vor trebui să sune la un mediator la alegere sau îl pot accesa on-line. Mediatorii vor trebui să ia legătura cu reclamantul şi să încerce o rezolvare amiabilă a situaţiei.

Pentru România, Comisia Europeană a propus o taxă între 100 şi 150 de lei pentru plata serviciilor mediatorului, și în funcție de concluziile din urma medierii, este posibil ca producătorul ori comerciantul să plătească, dacă recunoaşte greşeala sau consumatorul dacă reclamaţia se dovedeşte a fi neîntemeiată.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy