Tradarea si minciuna ridicate la nivelul de virtute in Neamt

Tradarea din punct de vedere lingvistic inseamna inselarea în mod voit și perfid a încrederii cuiva, săvârșind acte care îi sunt potrivnice, pactizând cu dușmanul , neloialitate față de cineva sau de ceva , abatere de la o linie de conduită, inconsecvență față de o acțiune, de o idee etc.incap
Minciuna din punct de vedere lingvistic inseamna denaturare intenționată a adevărului având de obicei ca scop înșelarea cuiva .
Aceste doua actiuni merg de regula mana in mana fiind conditionata una de cealalta .Interesant este faptul ca desi majoritatea blamam minciuna sau tradarea , in realitate le cultivam inca din frageda pruncie, iar in acceptarea minciunii ca parte integranta a existentei noastre oamenii au impartit acest fenomen in doua parti : ascunderea adevarului- pozitiva si ascunderea adevarului- negativa .
Din punct de vedere psihologic, minciuna este o conditie necesara socializarii si dezvoltarii adaptabilitatii psihice . Din punct de vedere psihologic minciuna buna este cea pe care o cultivam copiilor atunci cand le spunem ca au fost adusi de barza sau ca au primit cadouri de la mosul care vine pe horn, iar minciuna rea este atunci cand este menita sa ascunda o fapta antisociala .
Din punct de vedere social minciuna acceptata este cea care duce la pastrarea unitatii sociale si este menita sa protejeze semenii de suferinta morala, iar minciuna neacceptata este cea care duce la dezbinare sociala .
Din punct de vedere crestin minciuna este de asemenea impartita in buna si rea . Ca estenta crestina minciuna este un pacat dar cea de-a nouă poruncă este “Să nu mărturiseşti strâmb împotriva aproapelui tău”, nu “Să nu minţi”.
Si legal marturia mincinoasa se pedepseste dar nu in cazul in care aceasta este facuta de rudele de gradul intai , legiuitorul considerand acceptabila minciuna venita din partea rudelor in apararea vinovatului .
Real vorbind, tradarea si minciuna sunt apanajele psiho-sociale ale dezvoltarii umane atata timp cat ele pastreaza un echilibru acceptabil din punctul de vedere al normalitatii colective .
Din pacate putem observa in regiunea noastra , in Neamt , o dezechilibrare a notiunilor de tradare si minciuna la nivel macro si mai ales la nivelul liderilor de opinie si ai celor care ne conduc social si economic .
Daca analizam comportamentul nemtenilor vom observa ca majoritatea s-au obisnuit cu minciunile primite din partea autoritatilor sau a politicienilor si cand descopera ca au fost mintiti accepta ca fiind normal acest lucru emitand o judecata de genul „toti sunt la fel” .
Din punct de vedere al tradarii consideram ca judetul  Neamt este un areal social distinct fata de restul tarii deoarece la o simpla privire putem observa ca majoritatea celor care conduc , politic , social sau economic judetul si orasele componente sunt oameni instabili in doctrine , inconsecventi in actiuni si nealiati la conduite . Majoritatea celor care ne conduc nu numai ca sunt ei niste persoane inconsecvente care azi sunt sociali , maine sunt democrati , poimaine liberali si la nevoie si nationalisti, dar se inconjoara doar de oameni asemenea lor care in general au tradat oponentul simtind miros de schimbare sociala sau pentru alte favoruri si in nici un caz pentru idealuri dogmatice .
Si de ce spunem de Neamt ? Deoarece in restul judetelor cei care conduc gloata cunosc regula de aur a succesului , regula care spune ca acesta se obtine in echipa si echipa este formata fara tradatori . Statistic vorbind , cel care minte si tradeaza in plan politic , social sau economic prezinta un risc de peste 80% de a repeta abaterea de la linia noii conduite si de aici putem privi retrospectiv cum toti liderii nemteni de dupa 89 au fost tradati sistematic si preponderent de cei care le-au fost alaturi venind din partea opozantilor de la acea vreme .
In Neamt lucrurile decurg in alte directii sociale decat in restul tarii deoarece liderii zonali s-au obisnuit sa isi ia alaturi doar tradatori si subalterni care doar  le lauda actiunile indepartand pe cei care sunt stabili in dogmatica proprie sau sunt neutri dar profesionisti . Ba chiar si acolo unde vreun lider nemtean miroase la cineva ca  ar avea o urma de profesionalism si de consecventa face tot posibilul sa o strice conditionand racolarea in echipa de trecerea intr-un nou spectru dogmatic sau social fortand astfel tradarea care devine astfel o conditie necesara si suficienta pentru a accede pe scara social-economica zonala .
Iata cum echilibrul moral a fost alterat in timp ajungandu-se pe meleagurile nemtene ca tradarea , minciuna , ligusitoria si alte fapte reprobabile sa constituie rampa de lansare spre varful societatii si din aceasta deregrare a echilibrului in scara de valori morale are de suferit toata lumea incepand de la liderii care sunt tradati de cei din propria echipa si pana la omul de rand care se chinuie sa supravietuiasca intr-o societate condusa de interese meschine si tradatori mincinosi .

Iosub Robert




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *