Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Inspectorii de muncă, în control la firmele care utilizează zilieri

 În perioada 24-28.09.2018, în cadrul “Campaniei naţionale privind respectarea de către beneficiari a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 în domeniile prevăzute la art.13 şi a prevederilor legale privind prevenirea şi combaterea exploatării copiilor/tinerilor prin munca în aceste domenii”, inspectorii de muncă au verificat 20 de beneficiari.

Cu prilejul verificărilor, inspectorii de muncă au constatat următoarele deficienţe în domeniul relaţiilor de muncă:

Beneficiarul nu a înaintat lunar, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni, către inspectoratul teritorial de muncă unde îşi are sediul, un extras al Registrului de evidenţă a zilierilor conţinând înregistrările din luna precedentă.

De asemenea, nu se respectă dispoziţiile legale referitoare la timpul de muncă, plata remuneratiei,  modul de completare a registrului de evidenţă a zilierilor cu domeniul de activitate conform Codului CAEN şi locaţia unde desfăşoară activitatea.

Cu ocazia controalelor au fost constatate 15 deficienţe în domeniul relaţiilor de muncă şi au fost dispuse 15 măsuri. La 5 beneficiari au fost  aplicate  sancţiuni contravenţionale din care 4 avertismente (Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare) şi 1 amendă în cuantum de 1500 lei (Legea nr.53/2003 – Codul muncii cu modificările şi completările ulterioare).

  • informații furnizate de Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *