Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Recunoaşterea şi echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate

Începând cu 15 martie 2018, conform cu Ordinul de Ministru nr.3217/2018, dosarele pentru echivalarea perioadelor de studii efectuate în străinătate şi la organizaţiile furnizoare de educaţie, sunt primite şi evaluate de către inspectoratele şcolare.

Echivalarea studiilor se realizează pentru cetăţeni români, cetăţeni din statele membre ale Uniunii Europene, Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană şi pentru cetăţeni care au obţinut o formă de protecţie pe teritoriul României.

Elevii care au urmat  cursurile într-o unitate de învăţământ din altă ţară şi doresc dobândire ori redobândirea calităţii de elev în România,  se adresează unei unităţi de învăţământ  din zona de domiciliu, unitate care are nivelul de studii corespunzătoare vârstei elevului şi a ultimei clase absolvite. Până la finalizarea evaluării dosarului, elevii sunt înscrişi ca audienţi, în cataloage provizorii.

În județul Neamț, anul 2018, au fost echivalate și soluționate 413 dosare, astfel:

  • 251 dosare pentru nivel primar (clasa pregătitoare –IV)
  • 129 dosare pentru gimnaziu
  • 33 dosare pentru liceu (clasele IX-XII)

Ţările în care elevii au studiat sunt Italia, Spania, Germania, Franţa, Belgia, Austria, Marea Britanie, Grecia, Republica Moldova, Irlanda, Turcia și Canada.

De obicei, parcursul educațional este parte a dosarului fiecărui elev și se echivalează conform metodologiei. Se evaluează pe an de studiu, cu respectarea legislației din România. Ca exemplu: sunt elevi care vin cu clasa I finalizată într-un stat din Europa, iar la noi pot fi echivalați ca fiind elevi care au finalizat clasa pregătitoare.”, a precizat prof. Elena Preda, inspector școlar pentru disciplina Istorie și purtător de cuvânt al ISJ Neamț.

În cele mai multe cazuri, la solicitarea părinților, acești copii sunt cu un an înainte față de demersul educațional din țara din care au venit, deoarece au probleme de adaptare și de comunicare în limba română.

NU au fost solicitări de echivalare pentru şcolile profesionale şi pentru şcolile postliceale.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *