Județul Neamț, fruntaș la amenzi pentru viteză pe cap de locuitor

Grupul nostru de presă a făcut un studiu legat de numărul de amenzi pentru viteză aplicate pe cap de locuitor în județele Neamț, Bacău și Harghita.

Astfel, de la începutul anului, în județul Neamț au fost constatate 4.599 fapte contravenționale ce au fost sancționate cu amendă pentru depășirea regimului legal de viteză pe drumurile publice, în județul Bacău 4.995 și în Harghita 2.736.

Raportat la numărul de locuitori din fiecare dintre cele trei județe, pe locul întâi se află județul Neamț cu o amendă pentru viteză la fiecare 92 de locuitori, urmează județul Harghita cu o amendă la 111 locuitori și apoi Bacăul cu o amendă la 123 locuitori.

În Neamț există aproximativ 190.000 de posesori de permise de conducere la o populație de aproximativ 450.000 locuitori, ceea ce înseamnă că dacă în 4 luni se aplică aproximativ 5.000 amenzi pentru radar, într-un an acestea însumează 15.000. Deci 3% din populația județului sau 8% dintre posesorii de permise sunt amendați pentru viteză. Dacă adăugăm și restul sancțiunilor, e posibil să ne dăm seama că într-un număr relativ redus de ani toată populația deținătoare de permise de conducere din Neamț este amendată cel puțin o dată.

Nu vrem să combatem cumva sancțiunile aplicate de poliție, dar dacă analizăm la rece statistica observăm că este o problemă în procentul de amenzi aplicat la numărul de șoferi. Din păcate, oricum ai întoarce-o, poliția iese rău. Ori se dau prea ușor permisele și ajung pe străzi prea multi contravenienți, deci pericole publice, ori se face exces de zel și șoferii nu sunt doar prinși greșind, ci sunt vânați sau pândiți.

Ar mai exista totuși și o a treia variantă în care legislația rutieră este atât de coercitivă încât aproape nimeni nu o poate respecta și aici tot poliția ar avea principala vină, deoarece în numele prevenției se tot strânge cureaua rutieră la propunerea polițiștilor.

Explicațiile poliției la astfel de dezbateri vin tot pe linie statistică explicându-ni-se câte victime provin din încălcarea normelor rutiere în special a regimului de viteză. O explicație ușor de combătut, deoarece avem pe cealaltă parte un număr semnificativ de victime produs din cauza stării proaste a drumurilor ai căror administratori nu sunt amendați de poliție care în schimb face prevenție prin sancționarea a mii de șoferi.

E bine cu legile pentru cei care circulă pe șosele, dar bine ar fi să se aplice legile acestea rutiere și celor care ar trebui să asigure circularea în siguranță pe drumurile publice. Dacă nu li se aplică sancțiuni și administratorilor de drumuri, atunci nu e prea corect să se aplice sancțiuni cu sacul doar miilor de șoferilor. Nu?

Iosub Robert

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy