Culoarea politică a senatorului Dan Manoliu îl împiedică să colaboreze cu Primăria Roman?

Răspuns întrebare senator Dan Manoliu pe tema transportului public în comun

Primăria municipiului Roman, o instituție transparentă și deschisă la dialog cu toți cetățenii municipiului Roman, vine cu un răspuns la ”interpelarea” publică a senatorului PSD Dan Manoliu legată de transportul public în comun.
Primarul Lucian Micu s-a arătat încântat de faptul că, după ce a deținut funcția de vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț și de jumătate de an este parlamentar, senatorul Dan Manoliu a reușit, într-un final, să se intereseze de soarta romașcanilor. Lentoarea în implicarea domnului Manoliu pentru rezolvarea unei situații existente de aproape 10 ani este evidentă, însă, pentru o corectă informare a domniei sale și a cetățenilor municipiului Roman, facem următoarele precizări:

Încă din 2008, la nivelul municipiului Roman s-au scos la licitaţie, 11 trasee de transport (Hotărârea de Consiliu Local 18 din 2008, ce poate fi consultată pe site-ul Primăriei municipiului Roman). Preocuparea administrației publice locale a fost continuă, astfel încât, la solicitarea cetăţenilor, s-a modificat HCL 18/2008 prin HCL 126/2015, oferind cinci trasee de transport, pentru a eficientiza această activitate, tocmai pentru că agenții economici nu erau interesați să presteze servicii către populație, nefiind suficienți clienți pe rutele stabilite inițial. Din păcate, la această oră, din cele 5 trasee existente la nivelul municipiului Roman, doar 2 mai sunt funcţionale, neexistând interes din partea operatorilor. De la 1 iunie, o firmă a solicitat rezilierea contractului pentru două trasee, deoarece nu a mai putut susţine această activitate. Primăria Roman va scoate din nou la licitaţie traseele, în speranţa că se vor găsi operatori de transport interesaţi, însă administrația publică locală nu poate impune agenţilor economici să presteze acest serviciu în folosul comunității.

Mai mult, pentru îmbunătățirea serviciilor privind transportul public în comun, primarul Lucian Micu a discutat cu reprezentanții Serviciului autorizări, comercial, transport din cadrul Primăriei municipiului Roman pentru ca, pe viitor, firmelor transportoare să li se solicite să facă dovada că dețin mașini moderne, cu sistem de climatizare și utilate inclusiv cu rampe pentru transportul persoanelor aflate în fotoliile rulante.

Important este de știut că, în baza experiențelor din ultimii 10 ani în care solicitările au fost scăzute, administrația locală se poate afla în situația de a fi nevoită să subvenționeze acest serviciu, ceea ce, dacă se va aplica măsura, va determina scăderea bugetului dedicat investițiilor.

Totodată, îi aducem la cunoștință senatorului Dan Manoliu faptul că în Roman, ca în orice alt oraș mare, sunt mai multe tipuri de stații de așteptare: sunt stații ce sunt destinate transportului public în comun – gestionate de Primăria Roman, stații pentru transportul regulat special – folosite exclusiv de angajații societăților private și stații pentru transportul interjudețean – care se adresează clienților care vor să ajungă în alte localități. Așadar, administrația locală poartă răspunderea stațiilor și a respectării orarului doar pentru cele destinate transportului public în comun.

Ne surprinde incapacitatea unei persoane care ocupă o funcție de înaltă responsabilitate de a înțelege legislația actuală, Primăria Roman propunând scoaterea la concesiune a traseelor, nicidecum oferirea de ”licențe”, cum spune senatorul romașcan Manoliu, ”pentru orele de vârf şi acces la mijlocul de transport doar pentru cei care au un abonament” . Orice cetățean care așteaptă în stație arată abonamentul sau plătește un bilet și i se permite accesul în mijlocul de transport. Este drept că, tot la solicitarea cetățenilor municipiului Roman, dacă se va impune, se pot face noi stații de așteptare, acoperite, moderne. Aceasta este o dorință împărtășită și de conducerea Primăriei municipiului Roman, însă, subliniem, transportatorii nu pot fi obligați să presteze acest serviciu, iar bugetul administrației publice locale nu-și permite investiții în autobuze de transport public, cu atât mai mult cu cât în trecut acestea au circulat goale și costurile au fost suportate de municipalitate, adică de cetățeni.

O analiză și o dezbatere publică cu cetățenii care folosesc și vor să folosească mijloacele de transport este o idee foarte bună, la care Primăria îi va invita și pe reprezentanții Parlamentului și ai celorlalte instituții abilitate să atragă fonduri către administrația locală și, împreună, să găsim soluții și mai ales banii din care să le oferim alternative romașcanilor pentru a se deplasa în oraș.

Pe această cale, conducerea Primăriei municipiului Roman face un apel public la senatorul romașcan să se implice în a ajuta comunitatea, având și pârghiile politice necesare, fiind un membru al partidului de guvernământ și să ceară clarificări și să ofere public răspunsuri vizavi de modul în care sunt repartizate fondurile în județ, știind prea bine că Romanul nu este deloc sprijinit, iar toate investițiile se realizează prin efortul cetățenilor și al specialiștilor din Primărie care atrag fonduri europene, tocmai pentru că nevoile stringente sunt mari și ajutorul este mic. Ba cetățenilor din municipiul Roman li se pun și bețe-n roate, așa cum s-a întâmplat cu decizia Prefecturii Neamț, condusă de un coleg de partid al senatorului Dan Manoliu, de a suspenda activitatea biroului de pașapoarte de la Roman, fapt care, din fericire, la presiunea publică, nu s-a mai pus în practică.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy